lördag, september 28, 2013

DISTRIKTSMÄSTARE Skaraborg 2013

Dagen började dåligt. Jag glömde Toolahs papper hemma. Sedan blev vi 20 min försenade pga trafikolycka. Jag hade världens huvudvärk och var allt annat än tävlingssugen... Och visst, vi presterade sämre än vi brukar. Jag tappade balansen och gick inte riktigt rakt hela tiden pga huvudvärken, vilket gjorde att jag tappade i engagemang i mina rörelser, och Toolah tappade därmed lite i sin position och rapphet.

Men hon var ordentligt pigg och glad, svansen viftade och hon hade svung i steget, och även om vi normalt sett kanske gör snyggare rundor så slutade vi på maxpoäng (100) + 8. Domaren fick nämligen dela ut poäng på helheten också, och våra motiverades med "Dagens gladaste hund! Mycket trevligt ekipage! Hund utstrålar GLÄDJE!"

Så nu kan vi tituelra oss Distriktsmästare i Rallylydnad!
 (och jag måste införskaffa ännu en prishylla! Vi får inte plats längre!!! =) )

För övrigt är jag riktigt nöjd med dagens lägganden, både under gång och från sitt. Snabba och raka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stort GRATTIS till er!!! Jäklar vad ni kämpar på alltså :)
Kram från Anna