lördag, oktober 05, 2013

RLD M

Som andra hund i hela Skaraborg, har Toolah idag tagit hem titeln RLD M i ett regnigt Kil! Från tävlingsdebut, till högsta titeln på mindre än 10 månader (trots 2 månaders konvalecens för operation under den tiden), det känns onekligen rätt fantastiskt!
 Toolah var tämligen "i gasen", framförallt under banans andra halva, gick ofta i galopp jämte mig och då tenderar det att bli lite snett på det mesta. Dock inte så snett att det gav avdrag den här gången. Ett tveksamt läggande pga det blöta kostade oss 10p, och ytterligare 3p försvann för att jag fortfarande inte lärt mig hålla avstånden ;-), och jag kan tycka att det var tämligen fåniga poäng att tappa; på nybörjarmoment liksom. Men så kan det bli!
 Något som dock är lite lustigt, är att dagens poäng, avdrag och placering var precis de samma som vår allra första tävling; 87p, -10 felö och -3 ff, samt en tredjeplacering! Ett spännande sammanträffande! =)

1 kommentar:

Sjömans-Elin sa...

Grattis! Shit vad kul! Jaha, då är det väl bara för mig och Eddie att dra igång då? Han sitter för övrigt och blänger på mig nu. Tycker att jag är skittråkig. Eller så är han bara hund... :)