tisdag, mars 25, 2014

Ett lyft med lite färg!

De flesta fönster målade jag redan i december, men hallen har fått vänta. Jag tycker inte att det är roligt att måla. Inte alls. Men jag tycker inte att det här särskilt roligt, heller...
 Några timmar, lite spackel, en pensel, och färg, och det blir ett sådant lyft! Jag har inte orkat motivera mig till att spackla hela fönsterbrädorna utan de är fortsatt ojämna, men i en och samma kulör. Det blir ett jäkla stort lyft, i vilket fall! =)
 Nu ska det härda ordentligt innan alla blomkrukor mm åker tillbaka upp i fönstren. Ska kanske se om jag kan passa på att putsa dem innan dess också. Vårsolen är obarmhärtig nog att visa hur dammiga och smutsiga de är! ( i överkant på bild syns hallens "nya" "gardinstång", en gammal grensåg hittad inunder nocken i brygghuset. Det kommer säkert bättre bilder på den en annan gång. =) )

Inga kommentarer: