torsdag, maj 15, 2014

Staketprojektet: Äntligen staket!

Nu så, böjar projektet handla om det som det var tänkt. Det här ska väl ändå hålla Ayla och Tilde (partners in crime. Sticker oftast tillsammans)  inne, kan man hoppas iaf. ;-) (Om inte, så får det bli 2 meter högt nät med taggtråd överst, och eltråd innanför...)
Det känns lite konstigt att a sådant här grovt och regält staket runt trädgården. Lite... instängt? Men jag intalar mig att det snarare är ombonat, och jag kommer nog vänja mig. Vad gäller rymningsaspekten för familjens två yngsta, är det här ju oslagbart! (varken ""hund"gård eller löplina är ju tillåtet för barn, så det var inget alternativ)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, tycker det är så snyggt med staket av sådana okantade brädor! Kommer bli kanon det där!

Linda Färnevik sa...

Tack! Jag tycker förstås det samma. =) Ska man tänka ur perspektivet att 3-åringen inte ska lära sig klättra över borde man kanske byggt något klassiskt med stående plank, men jag ville ju använda just sådana här råa brädor. Det harmoniserar fint med odlingsbäddarna som ju är byggda av stockar. =)