lördag, juni 21, 2014

Midsommarafton 2014 i bilder

Solsken, blomsterkransar, glada barn, dans kring midsommarstången, jordgubbstårta i stora lass och hemodlad färskpptatis. Precis som det ska vara (men sällan är...) på midsommar!





Jag ser faktiskt ut att ha minst lika roligt som barnen!
Tilde fick med pappa på dans!
Ringdans

Årets vackra midsommarpotatis "Red Duke Of York". Helt klart en ny favorit men fin smak och konsistens, fast men krämig. Och ja, jag fuskade från min Helt klart en ny favorit men fin smak och konsistens, fast men krämig. Och ja, jag fuskade från min paleodiet och åt en massa hemodlad färskpotatis igår. Just mitt egenodlade tänker jag fuska med, både majs, potatis och bönor. Känns trots allt förhållandevis oskyldigt väl...? Jag tänker att det är mycket värre att fuska med mjölk, mjöl och socker. =)

Tårtan fuskade jag däremot INTE med! Den är paleo rakt igenom. Receptet hittar du här. Dock valde jag att söta bottnarna med dadlar. God blev den. Och oväntat fin!

Resten av midsommarfirarna fick hålla till godo med "vanlig tårta". Snygg den också, och enligt uppgift god!  Jordgubbarna i mitten är doppade i vit choklad och stod högt i kurs hos både vuxna och barn.










Inga kommentarer: