onsdag, mars 11, 2015

En stor seger!

Idag gläds jag åt en riktigt FET träningsvärk i rumpmusklerna! Ni vet så där så att det är en plåga att sätta sig ner?

Det låter kanske lite överdrivet, men för mig är det stort! Ända sedan jag fick mina skelettförändringar i bäckenet 05-06, så har det varit stört omöjligt att aktivera gluteus (kroppens missriktade försök att skydda bäckenet...) Trots hjälp från sjukgymnaster, PT och massör så har fram-och baksida lår tagit över jobbet (vilket i sin tur frestat på knäna) Sista halvåret har jag till slut så smått börjat kunna aktivera dessa muskler igen, och sista månaden har jag kunnat känna av lite lätt träningsvärk efter benpassen (med glutefokus). Men igår bara släppte det! Full kontakt med musklerna, och en träningsvärk som jag inte känt på 10 år, idag. Trägen vinner!!!

Föresten ska jag till reumatologen för årlig bedömning den 19.e. 1 år sedan jag motsatte mig deras rekommendationer slutade medicinera ( när de ville sätta in tyngre grejer...) och tog tag i sjukdomen på mitt eget sätt (med mycket träning och ännu mer ren och näringsrik mat. Bra har jag väl ätit i många år, men nu tog jag det ett steg längre och tog bort allt spannmål, socker och de flesta mjölkprodukter utöver alla tillsatser, processerat mm som inte har fått komma innanför väggarna här på år och dag) det ska bli riktigt roligt! Förväntan är hög!
 
Nu ska jag försöka mota bort den manliga förkylningen som verkar ha slagit till under natten, med en vitaminbomb till smoothie, guldhonung och chaga. Ha en fin dag i solskenet allihop! Jag stannar nog i sängen.

1 kommentar:

Mia sa...

Är guldhonung samma sak som manukahonung? Jag har hört att det ska vara otroligt nyttigt!